سرعت رشد کسب‌وکارها در دنیای امروزی و شدت رقابت در یک صنعت یا یک شاخه از کسب‌وکار به‌قدری زیاد شده است که باید برای برنده شدن در فضای رقابتی امروز از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. یکی از این ابزارها، استفاده از «خلاقیت» در طراحی، اجرا و پیاده‌سازی ایده‌هایی است که هرروزه به ذهن بسیاری از ما می‌رسند؛ اما بسیاری اوقات این ایده‌ها یا از قبل انجام شده‌اند یا به‌قدری جدید و نو هستند که باید برای اجرایی شدن آن‌ها و حضور پرقدرت در دنیای ایده‌های موجود در بازار از ابزار ویژه‌ای استفاده کرد؛ ابزاری با عنوان خلاقیت.