رادیو دانشگاه گلرنگ - شاید برای شما هم بارها سوالات زیادی در ارتباط با مفهوم دیجیتال مارکتینگ ، زیر شاخه های آن ودیجیتال مارکترها ودهها سوالات دیگر مطرح شده باشد ، در این نوشتار تلاش میکنیم تا شما برای تعدادی از سوالات خود پاسخهایی ساده اما کاربردی پیدا کنید .

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای جذب افراد است. تولد دیجیتال مارکتینگ به زمانی برمی‌گردد که ابزارهای دیجیتال در مقیاس‌های بالا تولید شدند و در دسترس افراد قرار گرفتند. به این ترتیب، این شاخه جدید به بازاریابی اضافه شد.

دیجیتال مارکتینگ چه زیرشاخه‌هایی دارد؟

بازاریابی دیجیتال شاخه‌های متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ، افیلیت مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سئو و … . با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، شاخه‌های جدیدی هم به این زیرشاخه‌ها اضافه می‌شوند که به عنوان مثال می‌توان به زیرشاخه‌های بازاریابی دیجیتال برای هرکدام از شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم.

چگونه می‌توان یک دیجیتال مارکتر شد؟

یک بازاریاب دیجیتال مسیری طولانی را برای حرفه‌ای شدن در پیش دارد. ابتدا باید مبانی نظری بازاریابی دیجیتال را مطالعه کند، سپس قسمت‌های اصلی و مهم دیجیتال مارکتینگ از جمله سئو، طراحی سایت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را یاد بگیرد و در نهایت، در یکی از این مهارت‌ها عمیق شود.

یک بازاریاب دیجیتال به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

یک دیجیتال مارکتر مرتب به ابزارهایی نیاز دارد که با استفاده از آن‌ها بتواند کارهایش را پیش ببرد. از جمله ابزارهای برنامه‌ریزی آنلاین مثل Trello و تسکولو، ابزارهای مانیتورینگ سایت و بازاریابی محتوایی از جمله سرچ کنسول و آنالیتیکس و گوگل ترندز، و ابزارهای طراحی گرافیکی از جمله کانوا و ویسمی.

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

بسته به میزان تخصص، تجربه و محل کار درآمدها می‌تواند متوسط باشد. اما به طور کلی دیجیتال مارکتینگ درآمد متوسط رو به بالایی دارد.

بهترین روش برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مطالعه منابع معتبر، شرکت در دوره‌های مختلف، کارآموزی در مراکز معتبر و اجرای پروژه‌های شخصی از بهترین روش‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند.

مهارت های یک دیجیتال مارکتر چیست؟

یک دیجیتال مارکتر باید با تمام شاخه‌های بازاریابی دیجیتال مثل سئو، طراحی سایت، بازاریابی محتوا، تبلیغات، تدوین کمپین، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تحلیلی پروژه آشنا باشد.
و پیشنهادما به شما :
چنانچه تمایل دارید تا دانش وتجربه ی خود را در زمینه دیجیتال مارکتینگ گسترش دهید ، پیشنهاد ما به شما شرکت در همایش یا مرگ یا دیجیتال مارکتینگ دردانشگاه گلرنگ میباشد .

مباحث همایش یا مرگ یا دیجیتال مارکتینگ عبارتند از :

  •  دیجیتال مارکتینگ حامی توسعه کسب وکارها
  • چه مشاغلی بدون دیجیتال مارکتینگ می میرند؟!
  • بسترهای مناسب برای تبدیل شدن به غول دیجیتال مارکتینگ
  • تعیین استراتژی صحیح دیجیتال مارکتینگ
  • تفاوت تبلیغات در فضای دیجیتال با فضای رئال
  • چشم انداز دیجیتال در پنج ساله آینده درایران 
  • ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 
  • معرفی استارت اپ های مقیاس پذیر دیجیتال مارکتینگ درایران 
  • معرفی ابزارهای تولید محتوی 
  • معرفی ابزارهای وپلت فرم های دیجیتال مارکتینگ 
  • معرفی وارایه الگوهای بهینه تهیه و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ درایران 
  • آینده پژوهی در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ 
  • چالش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارهای ایرانی 
  • دیجیتال مارکتینگ و صنعتی به نام اینفلوئنسری