همه ما امروزه شاهد گسترش اینترنت و تکنولوژی در جنبه‌های مختلف زندگی از جمله کسب و کارها هستیم. صاحبان کسب و کار امروزه در تلاش هستند تا از طریق روش‌های مختلف، حضور فعال و گسترده‌ای در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. حضور کسب و کارها در این فضا نشان دهنده اهمیت دیجیتال مارکتینگ و تأثیر گسترده آن است.امروزه دیجیتال مارکتینگ در تلاش است تا از طریق تکنولوژی‌های جدید ارتباط بهتری را با مشتریان خود برقرار کند؛ اما آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران چگونه است؟ این یکی از سوالاتی است که میتوانید پاسخ آن را در " همایش ملی یا مرگ یا دیجیتال مارکتینگ ، به همراه جایزه استارت آپی دیجیتال مارکتینگ استاد محمد کریم فضلی " که در دانشگاه گلرنگ برگزار خواهد شد ،  پیداکنید .


اما تا پیش از آن با رادیو دانشگاه گلرنگ  همراه باشید تا نگاهی به این موضوع داشته باشیم .


آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران

یکی از عواملی که باعث شده است دیجیتال مارکتینگ و خدمات مرتبط با آن در ایران گسترش خوبی داشته باشد؛ دسترسی کاربران مختلف به اینترنت و حضور آن‌ها در این فضا است. تحقیقات مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که؛ هر سال هزاران وب سایت مختلف ایجاد می‌شود و سرمایه گذاری‌های بزرگی در زمینه دیجیتال مارکتینگ اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید که علاقه افراد به این حوزه روز به روز بیشتر می‌شود.

روند فعلی دیجیتال مارکتینگ در ایران با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود به سرعت پله‌های نردبان ترقی را طی کند.

 در جهان امروز از یک شرکت انتطار می‌رود تا کانال‌های بازاریابی آنلاینی را جهت ترویج برند و تجارت آنلاین خود ایجاد کند؛ مانند ایمیل، تلفن همراه، اس ام اس، رسانه های اجتماعی، ویدئو، جستجوگرها PPC، SEO، بیلبورد، تبلیغات و غیره.

حتما بخوانید: آشنایی با مهمترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در " همایش ملی یا مرگ یا دیجیتال مارکتینگ "

بسیاری از شرکت‌های موفق در ایران در نهایت، بخش بازاریابی دیجیتال خود را به واسطه‌ی کانالی در بازاریابی فعلی‌شان رشد خواهند داد درست زمانی که تمام کانال های مختلف (مولتی کانال) به صورت مستقل از یکدیگر داخل کانال بازاریابی همه جانبهOmni channel استفاده می شوند به این معنی که با کاربر یا مشتری از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و وب سایت ارتباط برقرار می شود و تبلیغات برایش به راحتی در معرض نمایش خواهند گرفت. این نوع تبلیغات غالباً با پلتفرم بازاریابی مبتنی بر SaaS انجام می‌شود که از طریق ساخت پروفایل مشتری در دیتابیس پلتفرم، مشتری و کاربر را در هم ادغام می‌کند و می‌تواند برای تقسیم بندی‌های هوشمند و اتوماسیون مبتنی بر رفتار کاربر استفاده شود.

فروش تجارت الکترونیکی تا پایان سال 2014 در سراسر جهان حدود 1.5 تریلیون دلار (شامل B2B و سایر صنایع مرتبط با فضای فناوری) بوده است و پیش بینی می‌شود این عدد رو به افزایش رود. در حال حاضر به طور متوسط نرخ افزایش سالانه تجارت الکترونیک حدود 15% است؛ که این نرخ به عوامل بسیاری مانند سهولت خرید آنلاین و توسعه مداوم و سریع دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد.
حتما بخوانید : تاثیر دیجیتال مارکتینگ برکسب وکار شما چگونه است ؟

این اعداد سالانه رو به رشد هستند و توسعه بازارهای جدید نیز به افزایش این ارقام کمک خواهد کرد.


کلام آخر 

تحولات هیجان انگیزی در حوزه‌ی فناوری و دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان از جمله  ایران در حال وقوع است!  و

برای اینکه پادشاهی در این صنعت باشید باید همیشه از آخرین تحولات این جهان دیجیتالی باخبر باشید.

" همایش ملی یا مرگ یا دیجیتال مارکتینگ " به همراه جایزه استارت آپی دیجیتال مارکتینگ استاد محمد کریم فضلی در دی ماه امسال توسط دانشگاه گلرنگ برگزار خواهد شد .با ثبت نام در این همایش ، شما نیز خواهید توانست به جدیدترین یافته ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ دست پیدا کنید واز قافله ی جهانی رشد وتوسعه ی دیجیتال عقب نمانید .