رادیو دانشگاه گلرنگ - شاید شما یک دفتر یا فروشگاهی که بر کلیه فعالیت های کسب و کارتان نظارت می کند داشته باشید. با این حال اگر می خواهید راهی برای افزایش سریع فروش  ، کاهش هزینه های اجرایی  و افزایش سود در کسب و کارتان  پیدا کنید ، فروش آنلاین ، راهی موثر برای پیشرفت شماست.

حداقل ده ها دلیل وجود دارد که هر کسب و کاری فارغ از نوع صنعت آن، به یک فروشگاه آنلاین نیاز دارد. طبق آمار Live Internet Stats ، هر روزه حداقل سه و نیم بیلیارد جستجودرگوگل انجام می شود که این موضوع، گرایش روزافزون افراد را به استفاده از اینترنت و خدمات آنلاین نشان می دهد. چند واقعیت جالب دیگر را در این مورد بررسی می کنیم:

  • 86٪ از مشتریان برای یافتن مشاغل محلی، به اینترنت متکی هستند.
  • 29٪ از مصرف کنندگان حداقل هر 7 روز یک بار کسب و کارهای محلی را در اینترنت بررسی می کنند.
  • 72٪ از مصرف کنندگان می گویند جستجو در اینترنت، اولین گزینه آن ها برای یافتن اطلاعات در مورد فروشندگان و کسب و کار های مورد نیازشان است.

بنابراین، حتی اگر کسب و کار شما کاملاً محلی است و یا در ابعاد یک کار بین المللی نیست ، باز هم مطمئن باشید که سرمایه گذاری در یک فروشگاه اینترنتی ارزش آن را دارد. البته منظور از سرمایه گذاری، به منظور پر هزینه بودن انجام این کار نیست. ایجاد یک فروشگاه اینترنتی مدرن و کارآمد نیازی به ثروت زیاد ندارد. امروزه تعداد زیادی سازنده نرم افزار فروشگاه اینترنتی عالی وجود دارد که با هزینه های فوق العاده مقرون به صرفه، برای شما این کار را انجام میدهند .

مزایای فروشگاه آنلاین

- عقب نماندن از رقبا

همه رقبای شما به احتمال زیاد در حال حاضر یک فروشگاه آنلاین دارند. این شامل داشتن یک وب سایت مدرن و مجهز است که با توجه به اینکه امروزه مخاطبان هدف شما انتخاب های بی شماری برای استفاده از محصولات و خدمات رقبای شما دارند، مشتری بسیار فرار است. به عبارت ساده تر، اگر حضور آنلاین مناسبی نداشته باشید، بخش بزرگی از درآمد را در اختیار رقبا قرار می دهید.

- اتوماسیون بازاریابی و فروش

اگر یک فریلنسر (Freelancer) هستید، کارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. اما برای انجام کارهای بیشتر، احتمالاً باید تیمی را استخدام کنید تا به شما در کار هایتان کمک کند. در صورتیکه با داشتن یک فروشگاه آنلاین می توانید اجرای خودکار و مکانیزه بازاریابی و فروش را شروع کنید. این موضوع باعث کاهش نیاز به کارمند و صرفه جویی در هزینه ها می شود. این کار باعث می شود بتوانید راحت تر پس انداز کنید. 

- عملیات سریعتر و کارآمدتر

تصور کنید مشتری ها هنگامی که شما خواب بوده اید، سفارشات را انجام داده اند و مبلغی را پرداخت کرده اند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که سفارشات را از طریق سیستم مدیریت سفارش داخلی بررسی کنید. تمام اطلاعات در آن جا موجود است. نیازی نیست که پیام های خود را جستجو کنید تا ببینید چه کسی پرداخت کرده است و چه چیزی سفارش داده است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات سفارش را به تهیه کننده خود ارسال کنید. اگر شما خودتان حمل کالا را به محل مورد نظر مشتری انجام می دهید، طبیعتا هزینه آن به صورت خودکار و در سیستم از مشتری کسر خواهد شد. با داشتن یک فروشگاه آنلاین شما به راحتی می توانید موجودی خود را از طریق سیستم مدیریت موجودی به روز کنید. سیستم های داخلی موجود در فروشگاه آنلاین، به کاهش خطاهای انسانی و بهبود عملکرد شما کمک می کند.

- کسب مشتریان بیشتر

بازگشت مشتریان، کلید اصلی یک تجارت موفق است. اما موضوع مهم این است که فروشگاه های اینترنتی چگونه مردم را وادار به بازگشت به یک سایت می کنند؟ صاحبان یک فروشگاه اینترنتی باید با مشتریان خود رابطه مثبت برقرار کنند و دائماً به آنها یادآوری کنند که از بازگشت دوباره آن ها خوشحال خواهند شد. اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید روابط را گسترش دهید، حتی اگر مشتری های شما آنقدر زیاد باشند که برخی را حتی به خاطر نیاورید. در فروشگاه آنلاین همه چیز در مورد ایجاد روابط است. این هم برای افراد و هم برای مشاغل صادق است. رسانه های اجتماعی و فروشگاه آنلاین به برند شما صدا می دهند که این باعث می شود شرکت شما، انسانی قابل اعتماد به نظر برسد. بنابراین مشتریان می توانند در سطح شخصی تری با برند شما تعامل داشته باشند. همچنین این امکان را به شما می دهد تا واقعاً مشتریان خود را بشناسید.

- تصمیم گیری بهتر

نکته آخر، توانایی تصمیم گیری بهتر است. طراحی فروشگاه آنلاین، تجارت شما را به داده های دقیق تری مجهز می کند و این خیلی مهم است. تصمیمات بهتر می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و در نظر گرفتن منابعی کمک کند که بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت. آیا تصمیم دارید برای تبلیغات پولی هزینه کنید تا منجر به بهبود کسب و کار شما شود. چگونه می توانید مطمئن شوید که این کار موثر است؟ برای بدست آوردن داده ها می توانید از ابزارهای تحلیلی و ابزار نمایشگر بازدید های داخل سایت و نرم افزار فروشگاه اینترنتی استفاده کنید تا بتوانید میزان بازده سرمایه گذاری خود را اندازه بگیرید. با استفاده از ابزار تحلیلی حتی می توانید از رفتار دقیق بازدید کنندگان در سایت خود مطلع شوید. این امر به شما امکان می دهد تا برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود، تغییرات لازم را انجام دهید و هم چنین موثر بودن مرکزی را که برایتان تبلیغات می دهد، ارزیابی کنید.

همانطور که مشاهده کردید، داشتن یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار شما می تواند تفاوت زیادی را نسبت به سایرینی که فروشگاه اینترنتی ندارند، ایجاد کند. امکانات رشد کسب و کار شما با یک فروشگاه آنلاین بی نهایت است. در صورت سرمایه گذاری در یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود ، منتظر یک موفقیت در حوزه تجارتتان باشید. در حقیقت تنها مهارتی که برای این کار لازم خواهید داشت، یادگیری نحوه استفاده از اینترنت است. بنابراین وقت را از دست ندهید و شروع کنید. مشتریان شما منتظر دیدن کسب و کار شما در صفحات اینترنت هستند!
و در پایان ، از رادیو دانشگاه گلرنگ به شما پیشنهاد میکنیم تا با شرکت در دوره های آموزشی  MBA دانشگاه گلرنگ  مهارتهای خود را در این زمینه به صورت علمی و تخصصی افزایش دهید .